WYCIECZKA DO WISŁY

“Starożytny mędrzec miał rację – jeden dzień spędzony w górach, to tysiąc lat mijających na świecie”. (Mingmei Yip, Pawilon Kwiatu Brzoskwiń).

22 marca 2023 r. klasa 4 Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych, wraz z wychowawcą Magdaleną Śliwińską, wybrała się na dwudniową wycieczkę do Wisły. Wisła przywitała nas przepiękną pogodą. Od razu po zakwaterowaniu udaliśmy się na spacer, aby przywitać się z górami. Na naszej drodze, oprócz malowniczych krajobrazów, spotkaliśmy dziką zwierzynę, która- tak jak my- korzystała z pogody.

Umęczeni po długich spacerach, poszliśmy na pyszną kolację, a łakomczuchy uzupełnili spalone kalorie w cukierni. Drugiego dnia wybraliśmy się na wycieczkę Ciuchcią Marysią. Przewodnik szczegółowo opowiadał nam o zabytkach Wisły. Galeria Małysza, Skocznia Małysza, Zamek Prezydencki na Zadnim Groniu, duża zapora, wylęgarnia pstrąga, mała zapora z wodospadem- to tylko część atrakcji, które zwiedziliśmy. Humory dopisywały wszystkim, a nasi uczniowie swoim śpiewem umilali czas innym turystom. Zanim się obejrzeliśmy, już musieliśmy wracać. Ostatni spacer wzdłuż Wisły, spojrzenie na góry i pociąg, który podjechał niestety punktualnie.